5 rzeczy głównych, o które warto uzupełnić dietę biegacza zimą

22.12.2016

Biegacz w diecie zimowej powinien pamiętać przede wszystkim o tym aby jedzenie było wartościowe i odżywcze. Należy sięgać po przetwory, kiszonki oraz mrożonki, które dostarczą mu dodatkową porcję witamin brakujących w ,,zimowej’’ żywności. Jeśli biegamy na zewnątrz nie zapominajmy o właściwym ogrzewaniu się także pożywieniem, sięgajmy po ciepły posiłek oraz produkty i przyprawy rozgrzewające, które ochronią biegacza przed wychłodzeniem a co za tym idzie obniżoną odpornością.

suplementy_1

Do diety na zimę warto dodać witaminę D, której brakuje nam przede wszystkim w okresie jesienno-zimowym gdy brakuje nam słońca. Możemy także sięgnąć po większe dawki witaminy C, które zwiększą odporność i ułatwią regenerację organizmu,a także kwasy omega-3 ułatwiające przyswajanie witamin i ważnych składników odżywczych.


kiszonki

Kiszonki to naturalny probiotyk. Oczywiście najlepszym wyborem będą kiszonki domowe: kapusta, ogórki, czosnek, marchew, cukinia i inne warzywa i owoce, które jesteśmy w stanie sfermentować. Jeżeli nie domowe, warto kupować u sprawdzonego źródła i sprawdzać czy producent podczas procesu kiszenia nie używał kwasów, które przyspieszają proces.


mrozonki

Gdy dostęp do świeżych sezonowych warzyw i owoców mamy zimą mocno ograniczony, nic nie sprawdzi się lepiej niż ich mrożone odpowiedniki. Warzywa i owoce właściwie mrożone i przechowywane zachowują wysoką zawartość składników odżywczych, dlatego nie bójmy się po nie sięgać.


przyprawy

Biegacze powinni sięgać po przyprawy, które ułatwiają przemianę materii i wspomagają odporność organizmu takie jak imbir, cynamon, curry, czosnek czy chilli.

pociezkimtreningu

Przede wszystkim posiłek musi być ciepły, rozgrzewający oraz zawierający zarówno węglowodany, białka i tłuszcze aby uzupełnić wszystkie niezbędne składniki po treningu, zapobiec utracie mięśni i zapewnić właściwą regenerację organizmu. 

Nie możemy zapomnieć także o drogocennych warzywach i owocach najlepszych zimą takich jak buraki, dynia oraz cytrusy.

Dziękujemy dietetyk enel-sport pani Kasi Kosińskiej, a od redakcji polecamy dodatkowo picie regularne naparu rozgrzewającego:

- plastry cytryny i pomarańczy
-tarty, świeży imbir
- goździki 
- miód
-ulubiona herbata - opcjonalnie 

Składniki zalewamy wrzątkiem i parzymy! 

KALENDARZ
Styczeń 2017
pon wt śr czw pt sob nd
2
3
5
10
12
13
16
17
19
20
23
24
26
27
30
31
Pełny kalendarz
Polecane biegi
Partnerzy medialni:

bieganie.plBieganie
Partner techniczny:

enduhub
Partnerzy:
JabraInne spaceryOakleycompressportemprojmet

Krok 1

Podaj podstawowe dane o biegu

NAZWA BIEGU*

WYBIERZ DYSTANS*
(możesz wybrać więcej niż jeden)

WYBIERZ DATĘ BIEGU*

GODZINA ROZPOCZĘCIA ZAWODÓW*

:

MIEJSCOWOŚĆ*

STRONA WWW BIEGU

Zaloguj się do serwisu

Logując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj swojego loginu i hasła

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Przypomnij mi hasło

Przypomnienie hasła

Zarejestruj się

Rejestrując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj formularza
Hasło musi składać się z min. 6 znaków, max. 30 znaków i musi zawierać cyfry, litery i duże litery.