Czy można biegać podczas panowania koronawirusa?

18.03.2020

tom-wheatley-8gfitim


Według obecnych zaleceń, należy jak najwięcej czasu spędzać w domu. Jednak sport to zdrowie. Co zatem robić? Biegać czy nie? 


„W przypadku biegaczy realizujących program treningowy, który nie prowadzi do przetrenowania, poprawia się zdolność układu odpornościowego do wykrywania patogenów i radzenia sobie z nimi. Dzięki temu biegacze rzadziej chorują na infekcje górnych dróg oddechowych, również te wywoływane przez koronawirusy” – wyjaśnia dr David Nieman, profesor Appalachian State University i dyrektor Human Performance Lab w North Carolina Research Campus dla Runner’s World.

Jednak jest tu pewien haczyk. Bieganie, czy też ruch na świeżym powietrzu, wzmacnia odporność, pod warunkiem, że nie mamy do czynienia z nadmiernym wyeksploatowaniem organizmu. Co za tym idzie, przetrenowanie, czy nawet pojedyncze intensywne jednostki treningowe, mogą skutecznie organizm osłabić. Zatem bieganie w czasach pandemii – tak, ale nie każdy, nie zawsze i nie tak, jak do tej pory.

O czym pamiętać podczas biegania w czasach pandemii?

Obserwuj siebie

Jeśli czujesz się osłabiony, masz katar, kaszel, całkowicie zrezygnuj z treningu. W tej chwili twój organizm jest bezbronny w starciu z wirusami.

Jedz zdrowo

Większość barów i restauracji w tym momencie jest pozamykanych. Zmusza to do przygotowywania posiłków w domu. Wykorzystaj więc ten czas, do większej uważności względem tego, co kładziesz na talerz. Postaw na niskoprzetworzone produkty, warzywa, owoce, kasze, strączki, ziarna i pestki, razowe produkty zbożowe.

UWAGA! To nie jest dobry czas na stosowanie diet redukcyjnych. Niska podaż energii skutkuje osłabieniem organizmu.

Z dala od ludzi

To zdecydowanie nie jest czas, na spotykanie się ze znajomymi. Również i na biegowych ścieżkach zachowaj rozsądek. Nie biegaj w miejscach, ani w godzinach, w których możesz spotkać grupy spacerowiczów.

Unikaj dotykania klamek i poręczy

Unikaj, ale nie popadaj w paranoję, gdy musisz chwycić za klamkę. Po prostu minimalizuj ryzyko, nie dotykaj twarzy i po powrocie do domu ZAWSZE myj dokładnie ręce. Możesz dodatkowo spryskać telefon i klucze płynem do dezynfekcji.

Postaw na swobodne rozbiegania

W tym momencie przestań trenować, zacznij biegać. Na razie odpuść sobie intensywne treningi i bardzo długie wybiegania.

Zdrówka!

KALENDARZ
Wrzesień 2020
pon wt śr czw pt sob nd
1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Partnerzy:

OSHEE
Organizator:

Krok 1

Podaj podstawowe dane o biegu

NAZWA BIEGU*

WYBIERZ DYSTANS*
(możesz wybrać więcej niż jeden)

WYBIERZ DATĘ BIEGU*

GODZINA ROZPOCZĘCIA ZAWODÓW*

:

MIEJSCOWOŚĆ*

STRONA WWW BIEGU

Zaloguj się do serwisu

Logując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj swojego loginu i hasła

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Przypomnij mi hasło

Przypomnienie hasła

Zarejestruj się

Rejestrując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj formularza
Hasło musi składać się z min. 6 znaków, max. 30 znaków i musi zawierać cyfry, litery i duże litery.