Rezygnujesz z biegania jesienią? Zobacz, ile tracisz!

06.11.2019

photo-1523321826514-

Jesienią zahartujesz ciało i… umysł


Siedzenie cały dzień w klimatyzowanym pomieszczeniu i przemykanie do samochodu lub zatłoczonego autobusu nie sprzyja naszej odporności. Tymczasem już 30 minut codziennego ruchu (najlepiej na świeżym powietrzu) pomaga nam przetrwać sezon jesienno-zimowy zachowując zdrowie.

Jest jednak druga strona medalu. Nadmierna aktywność, która prowadzi do przetrenowania, a przy tym uboga dieta dają odwrotny efekt: podatność na ataki bakterii i wirusów. Dlatego jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z bieganiem, bardzo stopniowo zwiększaj obciążenia. Pamiętaj również o odpoczynku (sen minimum 7-8 godzin na dobę) i zróżnicowanej, zdrowej diecie. Warto też pomyśleć o odpowiednim ubiorze. Odpadają bawełniane bluzy i wełniane czapki. W twojej szafie powinny się znaleźć „oddychające” koszulki, bluza i kurtka. A i to stanowi jesienne minimum.

A co to znaczy, że bieganie hartuje umysł? Cóż, nie ma się co oszukiwać: bieganie jesienią będzie wymagało od ciebie sporo samozaparcia. Jeśli na głowie masz dom i pracę zawodową, nierzadko jedyną porą na bieganie jest godz. 6 lub dopiero 20. Mrok, wiatr, chłód i wszechobecna wilgoć nie zachęcają do wyjścia. Jednak za każdym razem, gdy uda ci się przemóc, będziesz mocniejszy, co zaprocentuje nie tylko podczas sezonu startowego. Staniesz się pewniejszy siebie w życiu codziennym. Nauczysz się stawiać sobie cele oraz dążyć do ich zrealizowania.


Zbudujesz formę na wiosnę

„Branie się za siebie” w marcu to stanowczo za późno. Całoroczny biegacz wie, że jesień to nie koniec, a początek biegania! Otóż listopad to ostatni moment na rozpoczęcie przygotowań do wiosennych startów, a już w szczególności do maratonów. Nie ma zapuszczania się na zimę. Pół roku bezczynności oznacza fatalny regres, który wcale nie jest łatwo odpracować.

Zgubisz zbędne kilogramy

Większość planów treningowych zakłada, że podczas chłodnych miesięcy nie ścigamy się zbyt często. Ten czas za to poświęcamy na długie wybiegania w pierwszym zakresie intensywności, budowanie siły biegowej, a także ćwiczenia ogólnorozwojowe. Jeśli dorzucimy do tego rozsądną dietę, możemy być prawie pewni, że nasza sylwetka diametralnie ulegnie zmianie.


Jeśli jednak od lat borykasz się z nadwagą i pomimo racjonalnego żywienia oraz regularnej aktywności fizycznej to się nie zmienia, koniecznie udaj się do dietetyka. Być może problem leży gdzie indziej!


W pracy nikt cię nie przebije!

Całoroczni biegacze zapominają, czym jest jesienna czy zimowa handra. Wraz z nastaniem chłodnych miesięcy nie zwalniają tempa, a mobilizują się do pracy. To z kolei idealnie przekłada się na realizowanie obowiązków w życiu zawodowym. Twój mózg jest lepiej dotleniony, a ciało sprawniejsze. Efekt? Część pracodawców już zaczęła doceniać potencjał biegaczy. A to dopiero początek!

Docenisz piękno jesieni

O ile większość osób narzeka na pogodę i wieczną ciemnicę, biegacze robią to zdecydowanie rzadziej. Pewnie, miło jest trenować, gdy za oknem piękne słońce i lekki, ożywczy wiaterek. Z kolei spoglądając w szaro-burą panoramę ciężej jest się zmobilizować do biegania.. Gdy już jednak się przekonasz do wyjścia, zdziwisz się, jak wiele radości przynosi bieganie w takiej aurze. Słońce już nie praży tak jak latem, co przekłada się na twoją wydolność. Jesteś w stanie biec szybciej i dłużej. A dzięki temu stawiać czoła wyzwaniom oraz trenować efektywniej, by na wiosnę zaskoczyć samego siebie.

KALENDARZ
Listopad 2019
pon wt śr czw pt sob nd
1
2
4
5
6
7
8
10
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
25
26
27
28
29
30
Brak biegów w tym dniu
Pełny kalendarz
Polecane biegi
Partnerzy:

Jabralabotiga4 move
Organizator:

Partner techniczny:

enduhub

Krok 1

Podaj podstawowe dane o biegu

NAZWA BIEGU*

WYBIERZ DYSTANS*
(możesz wybrać więcej niż jeden)

WYBIERZ DATĘ BIEGU*

GODZINA ROZPOCZĘCIA ZAWODÓW*

:

MIEJSCOWOŚĆ*

STRONA WWW BIEGU

Zaloguj się do serwisu

Logując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj swojego loginu i hasła

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Przypomnij mi hasło

Przypomnienie hasła

Zarejestruj się

Rejestrując się przez Facebook akceptujesz regulamin.
Albo użyj formularza
Hasło musi składać się z min. 6 znaków, max. 30 znaków i musi zawierać cyfry, litery i duże litery.