7 sposobów na motywację do biegania jesienią

16.11.2023

fot_3

Późna jesień jest wyzwaniem dla każdego biegacza. Sezon startów docelowych właściwie jest na ukończeniu, wieczory są ciemne, zimne i deszczowe. Nie rezygnuj jednak! Jeśli przepracujesz dobrze ten czas, podziękujesz sobie wiosną!

Biegaj rano

Tak, trudno jest się zmobilizować do wcześniejszego wstania. Ale to może być jedyny sposób na to, by skorzystać ze słońca. Ponad po pracy będziesz mieć z głowy temat - biegać czy nie.

Znajdź partnera do biegania

Znalezienie kogoś, kto będzie biegał razem z Tobą, może być wielką motywacją. Razem będziecie się wspierać, motywować i trzymać nawzajem odpowiedzialność. Możecie także ustalić wspólne cele i plan treningowy. Dzięki temu trening będzie mniej monotonny i bardziej przyjemny.

Wybierz odpowiednią odzież

Jesienią pogoda bywa nieprzewidywalna, dlatego warto zadbać o odpowiednią odzież do biegania. Dobrze dobrane ubrania ochronią Cię przed deszczem, wiatrem i chłodem. Wybierz odzież wykonaną z materiałów oddychających i termoaktywnych, aby zachować komfort podczas biegu. Jeśli będziesz dobrze ubrany, nic nie będzie Cię ograniczać.

Wyznacz stały plan treningowy

Stworzenie regularnego planu treningowego pomoże Ci utrzymać motywację. Zdecyduj, ile razy w tygodniu chcesz biegać i które dni pasują Ci najlepiej. Określ również, jak długo chcesz biegać i jaką intensywność treningu chcesz osiągnąć. Trzymaj się tego planu jak najdokładniej, ale pamiętaj o elastyczności - czasem może być konieczne dostosowanie go do aktualnej sytuacji.


Odkryj nowe trasy

Bieganie stale po tych samych trasach może stać się monotonne i nudne. Spróbuj odkryć nowe trasy w swojej okolicy. Możesz biec w parku, nad jeziorem czy w pobliskim lesie. Ciesz się pięknem jesiennej natury i korzystaj z różnorodnych widoków. Odkrywanie nowych miejsc będzie motywować Cię do kontynuacji treningów.


Zapisz się na zawody

Udział w lokalnych zawodach biegowych może być dużą motywacją do treningów. Wybierz zmagania, które odpowiadają Twoim umiejętnościom i celom. Mając konkretny termin zawodów, będziesz miał motywację do regularnych treningów, aby być w jak najlepszej formie na start. Dodatkowo, uczestniczenie w zawodach daje Ci okazję do porównania swojej formy z innymi biegaczami i zdobywania nowych doświadczeń. Nie zapomnij później sprawdzić, czy wyniki widnieją na Twoim koncie Ligi Biegowej :)

Badaj swoje postępy 


Monitorowanie swojego postępu jest ważne, aby utrzymać motywację. Korzystaj z aplikacji biegowych, które śledzą dystans, tempo i spalone kalorie. Możesz także używać zegarka fitness lub przenośnego czujnika tętna do monitorowania swojej aktywności. Regularne śledzenie postępów pomoże Ci dostrzec swoje osiągnięcia i motywować do dalszego treningu.

KALENDARZ
Grudzień 2023
pon wt śr czw pt sob nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Brak biegów w tym dniu
Pełny kalendarz
Polecane biegi
Partnerzy:

OSHEE
Organizator:

Partner techniczny:

enduhub

Projekt jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Krok 1

Podaj podstawowe dane o biegu

NAZWA BIEGU*

WYBIERZ DYSTANS*
(możesz wybrać więcej niż jeden)

WYBIERZ DATĘ BIEGU*

GODZINA ROZPOCZĘCIA ZAWODÓW*

:

MIEJSCOWOŚĆ*

STRONA WWW BIEGU

Zaloguj się do serwisu

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Przypomnij mi hasło

Przypomnienie hasła

Zarejestruj się

Hasło musi składać się z min. 6 znaków, max. 30 znaków i musi zawierać cyfry, litery i duże litery.