Jak powinna wyglądać kolacja po treningu? - porada eksperta

29.12.2023
Posiłek po treningu warto zjeść w ciągu godziny, aby przyspieszyć proces regeneracji.
Posiłek powinien być wartościowy i zawierać niezbędne makroskładniki:
BIAŁKO: podstawowy budulec, kluczowy do regeneracji mięśni; po treningu na talerzu powinny znaleźć się produkty takie jak kurczak, ryba, jajka (białka zwierzęce), tofu, soczewica, fasola (białka roślinne)
WĘGLOWODANY: podczas treningu następuje utrata glikogenu, który jest uzupełniany wraz z posiłkiem bogatym w węglowodany. Warto więc zjeść ryż, kasze, produkty zbożowe, owoce
TŁUSZCZE: odpowiedzialne są za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wchłanianie witamin A, D, E, K. Nasycone tłuszcze znajdziecie w oliwie z oliwek, awokado, orzechach.

Należy także pamiętać o odpowiednim nawodnieniu.

zdj:Obraz -Rita-👩‍🍳 und 📷 mit ❤ z Pixabay
KALENDARZ
Kwiecień 2024
pon wt śr czw pt sob nd
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
15
16
17
18
19
21
22
23
24
25
26
28
29
30
Pełny kalendarz
Polecane biegi
Partnerzy:

OSHEE
Organizator:

Partner techniczny:

enduhub

Projekt jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Krok 1

Podaj podstawowe dane o biegu

NAZWA BIEGU*

WYBIERZ DYSTANS*
(możesz wybrać więcej niż jeden)

WYBIERZ DATĘ BIEGU*

GODZINA ROZPOCZĘCIA ZAWODÓW*

:

MIEJSCOWOŚĆ*

STRONA WWW BIEGU

Zaloguj się do serwisu

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Przypomnij mi hasło

Przypomnienie hasła

Zarejestruj się

Hasło musi składać się z min. 6 znaków, max. 30 znaków i musi zawierać cyfry, litery i duże litery.